Teise generatsiooni e-õpikud peaksid olema sellised, milles iga õppija ja iga õpetaja toob õpisituatsiooni kaasa oma kogemused ja eesmärgid ning neid jagades tekivad uued ja huvitavad õpikeskonnad, kus toimuvad arutelud ning millega saavad liituda teemast huvitatud uued õppijad, kes toovad õppeprotsessi uusi ideid ja vahendeid, mida saaks õppimseks kasutada.
K. Pata: "Õpiökosüsteemis rakendatakse keskkonna-indiviidi interaktsiooni: e-raamatuid, mis saavad valmis õppimise lõpuks läbi õppijate panuse; õpitegevusse kaasatakse oma vahendis kasutatavad rakendused, mis võimaldavad igal ajal ja igal pool ning liitreaalsuses õppimist."
Seega toimub õppimine ühiselt ning esialgne õpetaja poolt planeeritud õpitulemus võib õppimise käigus muutuda ja saada sootuks uue lähenemise. Õppetöö toimub klassis või väljaspool klassi: individuaalselt, rühmatööna, kollektiivselt õppides, arutledes, erinevatest keskkondadest uut teadmiste hankimisega ja teistele edastamisega, mille tulemusel luuakse uut teadmust.
K. Pata " Õpikeskkonnas soositakse hajutatud tunnetusel põhinevaid õpikogemusi: õppimist võimaldavate juhuste otsimist, teistega jagamist ja ärakasutamist uute õppimisvõimaluste loomiseks, aga ka õppimist kogukonna õpimustritele kohandudes."
Seega kokkuvõtteks võib öelda, et järjest enam liigume selles suunas, et praegu koolides olevad õpikud ja töövihikud jäävad tänases interaktiiveses ühiskonnas õpilastele igavaks ning vahel isegi mõistmatuks. Rohkem oleks vaja selliseid õppematerjale, kus õpilane peab ise jõudma uut teadmisteni ning tal tekiksid õppimise käigus küsimused, millele saaks ta vastused klassikaaslastelt või õpetajalt. Samuti meeldiksid õpilastele sellised kodutööd, mida saaks teha erinevate tehnoloogiate abil: arvuti, nutiseadmed jne.
Kasutatud allikas:
http://ifi7056.wordpress.com/2014/02/22/neljas-ulesanne/
Ma olen tihti mõelnud, et õpikute kodu vahet tassimine on tohutult tüütu ja raha raiskav. Minu kujutluses oleks oluliselt ökonoomsem see kui õpikuid õpilase jaoks on 2-s eksemplaris, üks koolis ja teine kodus. E-õpikutega kaoks see vajadus ja laste koolikott saaks kergemaks. Ma kujutan kõike seda ette, et asi toimiks ehk alates põhikooli keskastmest, aga kuidas see rakenduks algklassides? Kas see oleks võimalik?
VastaKustutaTegelikult on ka algklassiõpilased valmis kasutama e-õpikuid, sest praegugi kasutavad nad nutiseadmeid ja on nende kasutamises osavad. Seega oleme uuendusteks valmis.
Kustuta