"Õppimine kui infotöötlus"
Päeva jooksul saavad inimsed väga palju infot ning sellele järgneb infotöötlus. Osa infost ununeb ruttu, osale infost mõeldakse päeva jooksul mitu korda, et leida sellest enda jaoks oluline.
"Õppimine kui teadmiste konstrueerimine" näiteks muukeelsed õpilased eesti koolis. Õpilastel on teatud eelteadmised ning sõnavara, mille põhjal konstrueeritakse uusi lauseid ning lisatakse uued sõnad. Keeleõppes saab kasutada lausemalle, milles muudetakse, vaid mõni sõna.
Lugemise õppimisel toimub samuti infotöötlus, sest tuleb õppida selgeks tähed, siis saada aru, et tähtedest saab moodustada sõnu, sõnadest lausid, lausetest jutte, juttudest raamatuid.
Veel saab kasutada konstrueerimist matemaatikas tekstülesannete õpetamisel, kui tuua lihtsamate arvudega analoogne ülesanne.
„Kehakogemuslik“ õppimine toimub eelkõige kehalise kasvatuse tunnis. Näiteks suusatamise õppimisel, kui õpitakse mäest alla laskuma nii, et ei kukus. Selleks peab meeles pidama, kuidas on vaja keha hoida, et ei kukuks.
Vanasõna "Muna on targem, kui kana". Lapsed õpetavad vanemaid ja vanavanemaid kasutama infotehnoloogilisi vahendeid: kodutehnika, nutiseadmeid ning on sellel alal targemad. Samuti õpetavad õpilased koolis ka õpetajaid, kui mingi tehnoloogiline seade ei tööta ja õpetaja ei saa selle seadistamisega hakkama.
Vanasõna "Harjutamine teeb meistriks" on minu töös lahutamatu osa, sest olles algklassiõpetaja, siis tuleb õpilasi õpetada kirjutama, arvutama, joonistama, suusatama jne. Pidevalt peab lapsi innustama, et mida rohkem ja pühendunumalt sa oma töid teed seda paremaks muutuvad ka tulemused. Iga töö jurres tuletan ka seda meelde, et keegi ei tea kui kaua sa seda tööd tegid, vaid kõik näevad lõpptulemust ning selle järgi annavad hinnangu tööle.
Kasutatud õppematerjal:
Pata, K. 2014. Uurimissuunad haridustehnoloogias. Loengumaterjal õppeaines "Haridustehnoloogilised uuringud ja evalvatsioon". Tallinna Ülikool.
Vaadatud aadressl: http://ifi7056.files.wordpress.com/2013/12/loeng1.pdf 9.veebruar 2014
Link ülesande püstitusele:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar