Mudeli üheks oluliseks aspektiks on, et kogukonnateadmus on alati muutumises läbi iga kogukonnaliikme tegevuse – tema loodud ja teistega jagatud õpetamismetoodikad, tema arvamused ja reflektsioonid loovad pidevalt seda, mida me tunneme kogukonna teadmusena ning tema identiteedina. Selle kes on hea õpetaja ja mida ta peaks oskama, määravad ära õpetajad ise ning muudavad ‘normiks’ tehnoloogiliselt toetatud kogukonnas (K. Pata loeng 4).
Kuulun mitmesse Koolielu kogukonda, aga ainult senikaua kui on kestnud koolitus. Selles kogukonnas juhib õppimist põhiliselt selle looja, kes pakub välja ülesandeid, milles peavad liikmed kommenteerima või andma tagasisidet õpitu kohta või analüüsides kaasõppijate töid. Loomulikult saavad aktiivsemad liikmed kommenteerida, küsida, jagada arvamust, kui selleks tekib soov.
Veel olen ma Facebook`is erinevate kogukondade liige, millest osad on kinnised, st keegi kogukonnast peab rahuldama sinu taotlused, et saaksid liikmeks. Põhiliselt toimub sellistes kogukondades teadmuse loomine nii, et jagatakse enda teadmisi teistega ning liikmed saavad seda omakorda rakendada enda töös jagades seda kolleegidega.
Kokkuvõtteks võib öelda, et kõik inimesed, kes osalevad mingis kogukonnas loovad pidevalt kogukonna teadmust.
Link ülesande püstitusele:
http://ifi7056.wordpress.com/kursuse-uued-teemad/4-jagatud-tajumine-oppimisteooriad-ja-haridustehnoloogilised-rakendused/
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar